Miért nem buzis a Crossfit?
50995
post-template-default,single,single-post,postid-50995,single-format-standard,cookies-not-set,eltd-core-1.0.3,ajax_fade,page_not_loaded,,borderland-ver-1.14,vertical_menu_enabled, vertical_menu_left, vertical_menu_width_290,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_inside_paspartu,grid_800,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 
crossfit, cross training, funkcionális edzés

Miért nem buzis a Crossfit?

Crossfit – egyre több információs csatornán találkozhatsz evvel az edzésmódszerrel, illetve rengeteg teremben tartanak Crossfit funkcionális edzést. Itt az ideje, hogy kicsit utánajárjunk az edzésformának.

Mi a Crossfit?

Nem, ez az edzésforma nem arról szól, hogy ugrálunk ’’ide oda’’ amíg ki nem fulladunk. A Crossfit egy folyamatosan variált funkcionális mozgásforma magas intenzitással egybekötve. Mint sok más sport esetében itt is az ésszerűség elve győz.

Nagyon széles a gyakorlatok palettája. Itt egy barbell, egy mászókötél és egy medicinlabda. Emelj, mássz, dobj. Amennyit csak végre tudsz hajtani 12 perc alatt.

Valahogy így nézne ki egy feladatsor. Természetesen egy edzés nem csak pörgetésről szól. Ezt általában valamilyen erősítés előzi meg. Guggolások, emelések, nyomások. Illetve Skill work. Technika fejlesztése nélkül olyan ez mintha a játszótéren himbálóznánk.

Közösség

Általában ismeretlenek mellett edzenek az emberek egy hagyományos edzőteremben. Crossfit esetében ez egy közösség. Egy csoporttal – idegenekkel – együtt megy a szurkolás és a biztatás. Még aki utoljára fejezi be a feladatot annak is jár a high five. Mindenki szeretne jobb formába kerülni. Együtt, egy jó csapattal könnyebb elérni ezt a célt.

Having FUN

A megfelelő jó hangulat nélkül mi értelme lenne az egésznek. Együtt kikészülni egy edzés végére a legfantasztikusabb élmény. Arról nem is beszélve, hogy a következő napi téma az izomláz és a hétköznapi mozgások nehézségei lesznek. Gyere el, és próbáld ki.

Sokoldalú fejlődés

A Crossfit program erőt és állóképességet fejleszt. Gyorsabban, magasabbra, erősebben. Nem könnyű, és nem is lesz az idővel sem. Kihívásokkal találhatod magad szembe nap mint nap és meg kell dolgoznod a sikerért. Egy kedves barátom ezt úgy szokta megfogalmazni : ’’Ha meg kell B**ódni akkor meg kell..

Megismerkedsz az erőfejlesztés különböző fajtáival. Megtanulod az olimpiai emelések helyes végrehajtását ezáltal egy magasabb szintre helyezed az edzés fogalmát.

A Crossfit adta lehetőségek messze túlszárnyalnak azon, hogy párszor átfordítunk egy traktorgumit. Mint testi mint szellemi, sokkal jobb verziói lehetünk önmagunknak, ha elég kitartóak vagyunk.

Angol nyelven itt olvashattok a témával kapcsolatosan.

A Crossfit előfutára a Cross Training – próbáld ki Te is!