Funkcionális edzés
50829
page-template-default,page,page-id-50829,cookies-not-set,eltd-core-1.0.3,ajax_fade,page_not_loaded,,borderland-ver-1.14,vertical_menu_enabled, vertical_menu_left, vertical_menu_width_290,smooth_scroll,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,vertical_menu_inside_paspartu,grid_800,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

A mi edzőtermünk nem egy hagyományos fitneszterem, nálunk a funkcionális edzés van a középpontban, ezeken tudod trenírozni magad. Nem fogsz elveszni a különböző kondigépek forgatagában.

De mi is az a funkcionális edzés?

Egyszerűen a testünk funkcióit használva edzünk, vagyis arra használjuk a testünket, amire teremtették. Húzni, tolni, guggolni, emelni, cipelni, stb., ezáltal egészséges és hasznos mozgásokat végzünk.

Ha így edzel, nem csak jól nézhetsz ki a strandon, de el tudsz tolni egy autót, fel tudod vinni a párod a 6.-ra izzadság cseppek nélkül, továbbá el fogsz tudni futni 3 sarkot anélkül, hogy zihálva vennéd a levegőt, és mind ezek mellett egészséges, illetve sajgó ízületek, derékfájás nélkül tudod élni a mindennapjaid.

Mire jó a funkcionális edzés?
  • Sikeresen lehet vele korrigálni a rosszul beidegződött mindennapos mozdulatainkat. Így megszűnnek a kellemetlen hát-, derék-, ízületi fájdalmak is.
  • A hagyományos edzésekhez viszonyítva itt komolyabb terhelést kap a szervezetünk keringési rendszere, aminek segítségével állóképességünk nagymértékben javítható
  • Mivel a funkcionális edzés egy összetett mozgásforma, ezért ebből adódóan gyönyörűen átformálja testünket, illetve a kondíciónkra is pozitív hatással lesz.

Nagyon hatékonyan dolgozhatunk különféle eszközök nélkül is, ellenállásként csak a saját testünket használva. MIndazonáltal egyre több olyan eszköz kerül forgalomba manapság, amelyekkel a funkcionális edzés megszínesíthető, hatékonysága pedig fokozható. Az egyik legjobb eszköz a funkcionális erő elsajátításához a cross training és a TRX. A cross training edzések olyan eszközöket, illetve gyakorlatokat kombinálnak, amik segítségével fejleszthetőek a mindenapi mozdulatoknál jól hasznosítható izmok is. A klasszikus izomépítő súlyzós gyakorlatok inkább az izolált izomzatainkat veszik célba.

Válaszd bármelyik óratípust, a feladatok változatossága, valamint a csoportos órák hangulata pozitív hatást fognak gyakorolni a testi és a lelki fejlődésedre egyaránt! Gyere el hozzánk, és próbáld ki valamelyiket, garantáltan nem fogsz csalódni!

A Wikipedia oldalán angol nyelven is olvashattok a funkcionális edzés kapcsán.

Funkcionális edzőink:
Heves Balázs Cross Training edző

Heves Balázs
Cross Training edző

Dr. Véber Judit TRX, Mobility, Fitball edző

Dr. Véber Judit
TRX, Mobility, Fitball edző